syrostv.gr
ΔΙΕΘΝΗΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

«Ανησυχία στο Πολεμικό Ναυτικό: Προβληματισμοί για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ και η τύχη της ΣΑΛΑΜΙΣ»

Κοινοποίηση

Σοβαρές προκλήσεις για το Πολεμικό Ναυτικό

Το Πολεμικό Ναυτικό εισέρχεται σε μια πολύ δύσκολη φάση, αδυνατώντας να παρατάξει στον επιχειρησιακό χώρο μεγάλο αριθμό φρεγατών, πυραυλακάτων και υποβρυχίων. Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ, η οποία παραμένει για πάνω από ένα χρόνο στον ναύσταθμο Σαλαμίνας, “κανιβαλίζεται” για την εξεύρεση ανταλλακτικών, προκειμένου να υποστηρίξει τις υπόλοιπες τρεις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ.

Ο Χρήστος Μαζανίτης τονίζει ότι ο κώδωνας του κινδύνου έχει ηχήσει στο Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο έχει χαράξει πορεία προς αχαρτογράφητες θάλασσες με αβέβαιες συνέπειες. Ο στόλος βρίσκεται προ των πυλών μιας φάσης περιδίνησης, με αβέβαιη την προοπτική του αξιόμαχου, τη στιγμή που το Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει ποτέ καταθέσει τη σημαία του και συνεχίζει να υπερασπίζεται τα κυριαρχικά του δικαιώματα.

Αποφάσεις και Υλοποίηση Αλλάζουν

Μετά την 37η συνεδρίαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ) το Δεκέμβριο του 2024, αποφασίστηκε ο παροπλισμός μεγάλου αριθμού πλοίων και υποβρυχίων, που θα μειώσει τον στόλο κατά ποσοστό 15%. Αυτή η απόφαση αποκαλύφθηκε πρώτα από το enikos.gr και τη Realnews. Ωστόσο, νεότερες πληροφορίες ανατρέπουν τις αρχικές προθέσεις του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ), οι οποίες φαίνεται να ελέγχονται εκ νέου.

Η κατάσταση είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη, καθώς η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F-455) είναι υπό επισκευή για περισσότερο από ένα χρόνο. Όπως αναφέρουν πηγές από το ναυτικό περιβάλλον, το πλοίο υποβάλλεται σε κανιβαλισμό για την ανταλλαγή του με ανταλλακτικά των άλλων τριών φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ, ήτοι ΥΔΡΑ, ΣΠΕΤΣΑΙ και ΨΑΡΑ. Το πλοίο έχει υποστεί αποσυναρμολόγηση με τη διαδικασία αυτή να έχει ξεκινήσει για να ενισχυθούν οι άλλες μονάδες.

Οι στρατηγικές σκέψεις για την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό στη ναυτική ηγεσία. Παρά την ανταγωνιστική προσφορά που υποβλήθηκε από τα ναυπηγεία Ελευσίνας, η διαδικασία εκσυγχρονισμού έχει τεθεί σε κατάστασή αβεβαιότητας. Η προοπτική της αναβάθμισης μόνο δύο φρεγατών από τις τέσσερις, με την τρίτη να χρησιμοποιείται εκπαιδευτικά και την τέταρτη να παραχωρείται για ανταλλακτικά, δεν αποτελεί πλέον ένα νέο σχέδιο, καθώς είχε προταθεί στο παρελθόν και είχε απορριφθεί.

Μέχρι τα τέλη του 2023, οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό ήταν έτοιμες, όμως μόλις το 2024, οι διαδικασίες πάγωσαν ξανά. Με την παραλαβή τριών νέων φρεγατών FDI Belharra, οι οποίες αναμένονται να ενισχύσουν τον στόλο, το Πολεμικό Ναυτικό καλείται να εξασφαλίσει τουλάχιστον 6 δισεκατομμύρια ευρώ για την απόκτηση επιπλέον τριών φρεγατών και τον εκσυχρονισμό των 4 ΜΕΚΟ ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των 10 πλοίων.

Ιστορική Αναδρομή της Φρεγάτας ΣΑΛΑΜΙΣ

Η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F-455), τύπου ΜΕΚΟ 200 ΗΝ, έχει γερμανική σχεδίαση και κατασκευάστηκε στα ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Ιανουάριο του 1999. Το πλοίο φέρει μία ιστορική κληρονομιά καθώς είναι το δεύτερο πλοίο που φέρει το όνομα “ΣΑΛΑΜΙΣ”. Το πρώτο είχε ανατεθεί σε ένα υπό κατασκευή Θωρηκτό, αλλά η ναυπήγηση του διακόπηκε λόγω του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η ονομασία “ΣΑΛΑΜΙΣ” αναφέρεται στην ιστορική ναυμαχία που έλαβε χώρα το 480 π.Χ. και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες σε λυαπές συνέπειες ναυμαχίες όλων των εποχών, αφήνοντας ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ελληνική και διεθνή ιστορία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΝΦΙΑ: «Άνθρακας» η έκπτωση για χιλιάδες ιδιοκτήτες διαμερισμάτων με στεγαστικά δάνεια  

admin

Κλιμάκωση της Σύγκρουσης: Ο Ισραηλινός Στρατός Ξεκινά τη Χερσαία Επιχείρηση «Άρματα του Γεδεώνα» στη Γάζα

user 3

Οικονομική ενίσχυση πολιτιστικών συλλόγων από τον Δήμο Σύρου-Ερμούπολης για το 2025 – Οδηγίες και αίτηση επιχορήγησης

praktiki 3