syrostv.gr
ΕΛΛΑΔΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Μ. Μπλέτσας για τεχνητή νοημοσύνη: Η πρωτοτυπία, η δημιουργικότητα δεν μπορεί να επιτευχθεί – Τι είπε για τα μη κρατικά Παν/μια

Κοινοποίηση

Για τις δεξιότητες που χρειάζεται να καλλιεργήσει ένας νέος τη σημερινή εποχή και την ανάγκη καλλιέργειάς τους στο σχολείο μίλησε ο Μιχάλης Μπλέτσας διευθυντής πληροφορικής – ερευνητής στο Μ.Ι.Τ Media Lab, . «Με θλίβει η συζήτηση για τα μη κρατικά μη κεδροσκοπικά Πανεπιστήμια, γιατί δεν έχει κάποιο νόημα. Δεν κάνουμε τίποτε παραπάνω από μια απλή προσπάθεια ευθυγράμμισης με το ενωσιακό δίκαιο και το έχουμε βαπτίσει μεγάλη μεταρρύθμιση για το εκπαιδευτικό σύστημα» ανέφερε. Για τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ενημέρωσε πως «οτιδήποτε απομνημονεύεται θα μπορεί να αναπαραχθεί από τέτοιου είδους συστήματα. Η πρωτοτυπία, η δημιουργικότητα όμως δεν θα μπορέσει ποτέ με αυτή την πορεία που έχουμε σήμερα να επιτευχθεί».

Όπως διευκρίνισε για τα μη κρατικά Πανεπιστήμια

«Διευκολύνουμε κάποιες προσπάθειες που δεν έχουν λόγο να τις απαγορεύουμε. Στην Ελλάδα, ό, τι δεν επιτρέπεται, ρητώς απαγορεύεται.

Κάνοντας κριτική στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ ανέφερε « Το να είσαι καλός παπαγάλος δεν σου προσφέρει απολύτως τίποτα στη σημερινή πραγματικότητα. Υπάρχουν ένα σωρό συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα από σένα και γίνονται κάθε μέρα και καλύτερα».


Όπως τόνισε: Οι δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύσσει το εκπαιδευτικό σύστημα αυτή τη στιγμή είναι η κριτική σκέψη, η αναλυτική σκέψη συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, η ελευθερία στην έκφραση, το να μπορείς να συνεργαστείς. Όλα αυτά είναι μεταδεξιότητες οι οποίες δεν ταιριάζουν σε κάποιο συγκεκριμένο μάθημα μέσα, αν δούμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα σήμερα. Το Λύκειο εξακολουθεί να μην είναι ένα αυτόνομο σχολείο, μια αυτόνομη βαθμίδα. Είναι απλά ένα εξεταστικό κέντρο για να πάει κανείς να πάρει τις πανελλαδικές. Και φωνάζουμε τώρα μη γίνει κανένα κερδοσκοπικό ίδρυμα και καταστραφεί η ανώτατη παιδεία μας. Έχουμε φροντιστήρια, σχολεία ιδιωτικά, κολλήσαμε στα Πανεπιστήμια».

Σε ό,τι τον αφορά είπε πως έστειλε τα παιδιά του σε δημόσιο σχολείο στην Αμερική γιατί «πιστεύω ότι το σημαντικότερο πράγμα για μία κοινωνία είναι να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους και ειδικά στην αρχή της ζωής τους και όχι το εκπαιδευτικό επίπεδο ενός παιδιού να βασίζεται στο οικονομικό επίπεδο των γονέων του. Από εκεί και πέρα ζούμε σε μία πραγματικότητα την οποία δεν θα πρέπει να αγνοούμε. Κάνουμε όλη αυτή τη συζήτηση για το αν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα υποβαθμίσουν τα πτυχία των υπαρχόντων δημοσίων. Στην Φλωρεντία που ήμουν πρόσφατα υπάρχουν
24 παραρτήματα αμερικανικών πανεπιστημίων, τα οποία φέρνουν τους φοιτητές τους για εξάμηνο στην Ευρώπη κι εμείς καθόμαστε και συζητάμε εδώ πέρα ποιος θα έρθει, Ποιος δεν θα έρθει. Ευκαιρίες τεράστιες».

«Δεν δουλεύει καλά το σύστημα των πανελλαδικών»

«Προφανώς και το σύστημα των πανελλαδικών δε δουλεύει καλά» εκτίμησε και συμπλήρωσε «δεν μπορεί ένα παιδί στα 17 να ξέρει τι θα κάνει στην υπόλοιπή του ζωή και ειδικά όταν η καριέρα του θα αλλάξει αρκετά και θα αλλάξει με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς από ότι συνέβαινε πριν από 20, 30, 40, 50 χρόνια».

Το ζητούμενο από την παιδεία, σύμφωνα με τον κ. Μπλέτσα είναι «να συνεχίσεις να μαθαίνεις για την υπόλοιπη ζωή σου.
Και εκεί το αγγλοσαξονικό σύστημα που το κατηγορούμαι γενικώς, είναι καλύτερο. Δεν σε αναγκάζει να πάρεις τόσο νωρίς αυτή την απόφαση. Μπορείς να μπεις στο πανεπιστήμιο και να διαλέξεις τι πτυχίο θα πάρεις κατά τη διάρκεια του πανεπιστημίου. Εδώ δεν μπορείς ούτε σχολή να αλλάξεις μέσα στο ίδιο πανεπιστήμιο, ούτε τμήμα να αλλάξεις μέσα στην ίδια σχολή».

«Μεγάλο προσόν για τη χώρα μας η ισότιμη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση»

«Ωστόσο το γεγονός ότι έχουμε μια εύκολη πρόσβαση σχετικά, εάν θέλετε ισότιμη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση είναι πολύ μεγάλο προσόν της χώρας. Το έχουμε σε όλη την Ευρώπη. Πουθενά στην Ευρώπη δεν χρειάζονται πάρα πολλά χρήματα για να σπουδάσει κανείς. Δεν έχουνε μεγάλα δίδακτρα τα πανεπιστήμια. Επομένως αυτό θα πρέπει να το διατηρήσουμε» ανέφερε και συμπλήρωσε πως θα πρέπει να δούμε πως έχουμε ήδη υποβαθμίσει τα πανεπιστήμιά μας».

«Υποβάθμιση των σπουδών με την αναβάθμιση των ΤΕΙ σε ΑΕΙ»

Σε αυτό το σημείο επέκρινε την απόφαση αναβάθμισης των πρώην ΤΕΙ σε ΑΕΙ. «κάποια τεχνολογικά ιδρύματα έγιναν ΑΕΙ σε μία ημέρα» είπε χαρακτηριστικά.

Όπως εξήγησε «Όταν σε μία σχολή βάζεις μαθητές οι οποίοι δεν έχουν πάρει τις απαραίτητες γνώσεις, δεν έχουν το απαραίτητο υπόβαθρο από πριν υποβαθμίζεις το επίπεδο των σπουδών»

«Τα θέματα που μπαίνουν στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που μπαίνουν στο Δυτικής Μακεδονίας ή στο Πολυτεχνείο Κρήτης» σημείωσε. «Μαθητής του 20 του 19 δεν μπορεί να ακολουθήσει το ίδιο πρόγραμμα σπουδών με το μαθητή του. 15».

Ποια η θέση της εξειδίκευσης στην εκπαίδευση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Για τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είπε πως « Η όλη εξέλιξη έχει γίνει τελείως αδιαφανής. Από εκεί και πέρα δεν έχουμε πολλά περισσότερα καλά δεδομένα για να τα εκπαιδεύσουμε αυτά τα συστήματα. Από άποψη υπολογιστικής ισχύος, αν τα συγκρίνουμε με εγκεφάλους θηλαστικών, νομίζω ότι το GPT 4 αντιστοιχεί περίπου στην πολυπλοκότητα του εγκέφαλου ενός σκίουρου. Αυτός ο σκίουρος έχει εκπαιδευτεί με οτιδήποτε έχει γραφτεί και υπάρχει στο διαδίκτυο, επομένως μπορεί να γράφει πολύ ωραία. Βοηθάει. Δεν μπορεί να κάνει πρωτότυπα πράγματα. Οτιδήποτε απομνημονεύεται θα μπορεί να αναπαραχθεί από τέτοιου είδους συστήματα. Η πρωτοτυπία, η δημιουργικότητα όμως δεν θα μπορέσει ποτέ με αυτή την πορεία που έχουμε σήμερα να επιτευχθεί».

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μ. Βορίδης: Την εθνική αντιπροσωπεία ενημέρωσε ο υπουργός Επικρατείας για την πτώση του F-16

Ηλεκτρονικά η δήλωση απώλειας Διαβατηρίου μέσω του gov.gr

Oπαδική βία: Σήμερα η ψήφιση του νομοσχεδίου – Τι προβλέπει και ποια θα είναι τα επόμενα βήμα