Στρατηγική Ανάπτυξη του Τουρισμού στη Σύρο
Με μια έντονη διάθεση συνεργασίας και βούληση για την τουριστική ανάδειξη της Σύρου, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή η πρώτη συνάντηση γνωριμίας των μελών της νέας Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου. Η Επιτροπή, που διευρύνθηκε με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου Τουρισμού, Γιάννη Βουτσίνου, αποτελείται πλέον από 13 μέλη που εκπροσωπούν διάφορους τομείς του τουριστικού κλάδου.
Ο κ. Βουτσίνος στον χαιρετισμό του καλωσόρισε τα μέλη, αναδεικνύοντας την ένθερμη υποστήριξη των φορέων στο πρότζεκτ, καθώς και την πρόθεση τους να ενισχύσουν την τουριστική στρατηγική του νησιού. Οίκος στη υπογράμμισε την ανάγκη για ουσιαστικά αποτελέσματα, τα οποία θα προκύψουν μέσα από εποικοδομητικές ιδέες και διάλογο, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Αυτή η προσπάθεια που ξεκινάμε σήμερα οφείλει να αποφέρει πρακτικά αποτελέσματα, και όχι να παραμείνει μια θεωρητική άσκηση.” Αξιοσημείωτο είναι ότι ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής σχετικά με την αποστολή ερωτηματολογίου προς τους επαγγελματίες του τουρισμού για τη συλλογή χρήσιμων στοιχείων που θα καθορίσουν τη μελλοντική στρατηγική για το νησί.
Οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετείχαν στη συνεδρίαση τόνισαν την ανάγκη για στρατηγική ανάδειξης του νησιού και επένδυσης στην εξωστρέφεια, με στόχο τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και την ποιοτική αναβάθμιση του εισερχόμενου τουρισμού. Η σημασία αυτών των δράσεων για την τόνωση της τοπικής οικονομίας ήταν κοινός τόπος για όλους τους παρευρισκόμενους.
Στη συνεδρίαση συμμετείχε επίσης ο κ. Νότης Μαρτάκης, στρατηγικός συνεργάτης του Δήμου σε θέματα τουρισμού και επικεφαλής του ομίλου MTC GROUP. Ο κ. Μαρτάκης παρουσίασε τις νέες τάσεις και προοπτικές του τουρισμού, καθώς και τις στοχεύσεις που πρέπει να υιοθετήσει ο Δήμος, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες. Αυτές οι ενότητες είναι ικανές να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο και να τονώσουν την χειμερινή επισκεψιμότητα.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επερχόμενη, εντός του Ιουνίου, αναγνωριστική επίσκεψη στο νησί γνωστού σχεδιαστή μόδας από τη Σουηδία, με σκοπό την οργάνωση ετήσιας φωτογράφισης. Αυτό το εγχείρημα θα μπορούσε να προσφέρει νέα ευκαιρία για την παγκόσμια προβολή της Σύρου μέσω της καμπάνιας του οίκου μόδας, απευθυνόμενη σε διαφορετικό κοινό που ευθυγραμμίζεται με τις ποιοτικές στοχεύσεις της τουριστικής στρατηγικής. Ο κ. Μαρτάκης υπογράμμισε ότι θα υπάρξει αξιοποίηση των μελετών και εργαλείων που έχουν ήδη αναπτυχθεί από τον Δήμο, ενώ τόνισε τη σπουδαιότητα της προσοχής σε θεματικά πεδία όπως ο αθλητικός τουρισμός, ο γαμήλιος τουρισμός και η γαστρονομία. Για αυτά τα θέματα θα ετοιμαστούν ειδικά θεματικά press kit για παρουσίαση σε εκθέσεις και συναντήσεις με εξειδικευμένους επαγγελματίες του τουρισμού.
Η συζήτηση έκλεισε με τον κ. Μάριο Χατζηδαμιανό, υπεύθυνο διεθνών σχέσεων του ομίλου συμβούλων τουρισμού, ο οποίος αναφέρθηκε στις προοπτικές ευρωπαϊκών δράσεων που σχετίζονται με την Σύρο. Αναφέρθηκε σε παραδείγματα που συνδέουν τον πολιτισμό με τον τουρισμό και ανέπτυξε τις δυνατότητες για τη Σύρο να συμμετάσχει ενεργά σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματικού τουρισμού. Η συζήτηση αυτή θωρείται σημαντική για την επόμενη μέρα της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού, καθώς θέτει τη βάση για το πώς μπορούν να συνδυαστούν οι πολιτιστικές και τουριστικές δραστηριότητες για ένα βιώσιμο μέλλον.